Lokalforeningsledelsens åbne møde 17. september 2012 kl. 19.30

Til stede:         Farah, Jes, Kirsten, Morten, Hans.
Afbud:            Peter, Samira.

1. Landsdækkende aktiviteter.
  2. Nylige lokale aktiviteter.
  3. Kommende lokale aktiviteter.
  5. ?konomi.
  6. Lokalerne.

ad 1: Nu er MENA-kampagnen i gang.
Der er tanker i gang om at ændre/forsimple den lokale struktur for Amnesty-aktive. Dette skal diskuteres i styringsgruppen for lokalforeningsrådet. Der er blevet lavet et internt notat med en undersøgelse; Hans sender den rundt.
Vi talte lidt om dette ?? der var udbredt stemning for at en ny aktivstruktur bør være så enkel som mulig. Det vigtige er ikke formalia, men at så mange som muligt bliver engageret.
ad 2: Vores flashmob på Nytorv d. 1. september var en delvis organisatorisk succes. Lidt for mange af dem, der havde lovet at komme, dukkede aldrig op. Men vi er på YouTube. Samarbejdet med Kathrine fra Red Barnet Ungdom var også rigtig vellykket. Hussain kom fra Odense og var med. Men der var konkurrence fra en koncert. Der blev samlet omkring 40 underskrifter ind.
Morten Chr. Olsen (der engang var med her) kom fra Odense og lavede film til den lyse morgen.
Og så var der demokratidag d. 12. september. Jes og Birgit var der. Omkring 300 elever fra 7. klasser kom forbi Danmarksgade 7. Det var en succes.
Til gengæld var Shine ikke en succes (måske fordi man fik det indtryk at der blev gjort rent den 12.?). Jes dukkede op og gjorde vinduerne rene.
Der arbejdes på at finde en foredragsholder til Aalborg Katedralskole den 25.9, hvor temaet er Syrien.
ad 3: Der skal laves et MENA-arrangement den 1. november. Måske var det en idé at gentage samarbejdet med Kathrine og få nogle kendte aalborgensere inddraget. Lad os også overveje om vi følge op på demokratidagen ved at prøve at inddrage de skoleklasser, der har været her.
Vi besluttede ikke noget her. Men vi besluttede os til at lave en idé-café og invitere Kathrine og klasselærere fra de skoleklasser, der var forbi ?? og Ben Dorfman. Også youth-grupperne skal inviteres. Jes vil gerne være koordinator.
ad 4: Hvad gør vi med handlingsplanen? Lige nu er det væsentligste element rent faktisk at vi lever op til dansk afdelings strategiplan, specielt ved at deltage i de centralt planlagte aktivitet. Handlingsplanen ligger på http://www.amnesty-aalborg.dk/mediawiki/index.php?title=Forside
ad 5: Lige nu er der ingen penge på lokalforeningens konto; regnskabet fra 1. september er først nu ved at blive lavet.
ad 6: ??Reklamer Nej Tak?-skiltet er bestilt. Men måske skal vi bestille det igen, for det er ikke sat op. Måske er det blevet smidt væk. Jes prøver at bestille et nyt mærke.
Hans skal spørge om, hvor vores nøgle er blevet af efter endt renovering. Det spørger han udlejeren om. Der er stadig problemer med belysningen, og det skal ordnes. Det spørger Hans også udlejeren om. Og så kan døren ud til gården ikke låses, og der er hul i gulvet.
ad 7: Intet at bemærke.
ad 8: Næste møder er vores idécafe, der bliver tirsdag d. 2. oktober kl. 19.30. Næste møde i lokalforeningsledelsen er 9. oktober kl. 19.30.
ad 9: Stille og roligt. Der var kage nok. Det var overvældende.