Lokalforeningsledelsen d. 10. marts 2010 kl. 19.30

Til stede: Peter S., Peter A., Jes, Hans, Lene.

1. Godkendelse af dagsorden.
2. ?rsmødet d. 7. april.
3. Landsdækkende arrangementer.
5. Kommende lokale aktiviteter.
6. ?konomi og regnskab
7. Lokalerne

ad 1: Godkendt.
ad 2: Der er årsmøde d. 7. april, hvor Helle fra sekretariatet kommer og fortæller om aktiviteter og besøg i Zimbabwe. Vi holder mødet i Danmarksgade 7 kl. 19.00. Vi skal:
Annoncere årsmødet pr. e-mail og på WWW. Det gør Hans.
Finde ud af hvad Helle skal bruge til mødet af AV-midler m.m. Det gør Hans også.
Finde ud af, hvem der vil i lokalforeningsledelsen i den kommende periode. Alle tilstedeværende vil gerne fortsætte.
Stille borde, stole, kage m.v. frem. Peter S. stiller borde og stole frem. Peter A. kommer med. Jes laver kaffe og te.
Invitere youth-gruppen. Hans skriver til sekretariatet for at få kontaktoplysningerne.
Skrive en beretning til årsmødet. Det gør Hans, som sender det rundt til alle.
Planlægge en opfølgende aktivitet (se punkt 5). Det kan være kombineret gruppemøde i gruppe 144 og visning af filmen om WOZA. Vi foreslår onsdag d. 14. april kl. 19.00. Hans skaffer filmen (dvs. får Helle til at tage den med). Peter A. kender folk i Afrikansk-dansk netværk i Aalborg, der bliver inviteret med.
ad 3: Der er landsmøde d. 24.-25. april. Jes stiller op til hovedbestyrelsen! Alle skal sørge for at møde op eller have fuldmagter med. Vi kan have op til 4 hver.
Den 27. marts er der møde i lokalforeningsrådet i Odense. Hans deltager.
ad 4: Opfølgning på mødet d. 13. januar – og på tidligere forslag til strategiplan. Referat fra 13. januar er nu på WWW på http://www.amnesty-aalborg.dk/wp/?page_id=123 .
En første start er at finde mentorer til interesserede til mødet d. 14. april. En mentor er en erfaren person (i praksis nok fra lokalforeningsledelsen), som kontakter de interesserede om kommende aktiviteter (f.eks. aktivmøder men også aktivitetspakker o.lign. nationale aktiviteter) og gerne må kontaktes. Også ved indkaldelsen til årsmødet er der mulighed for at få en mentor. Og til aktivmøder.
En oversigt (på WWW, på papir) over strukturen i lokalforeningen.
Vi diskuterede, hvor stort et potentiale for aktivitet, baglandet af passive medlemmer mon udgør.
Vi fremlægger handlingsplanen til årsmødet.
ad 5: Der er to aktivitetspakker. Den ene handler om Baltic Pride, der er en LGBT-march i Vilnius i Litauen. Aalborg er venskabsby med Vilnius, så Henning G. er inviteret med til en konference for at holde tale. Aktivitetspakken blandt andet en masse regnbuefarvede flag, som vi skal plante og tage billeder af det. Der er undervisning i Aalborg d. 25. marts kl. 18-20. Peter A. kommer. Vi tilmelder os denne pakke og vil nævne den til årsmødet d. 7. april. Hans spørger sekretariatet, hvordan der bliver skaffet folk til undervisningen d. 25. marts og Peter A. kontakter de lokale foreninger: Gaynord (redaktion@gaynord.dk), Landsforeningen af bøsser og lesbiske (lbl@lbl.dk – dette er landsadressen) og Homotropolis (http://homotropolis.dk/). Hans sender en mail ud til de sædvanlige mistænkte.
Den anden aktivitetspakke handler om dødsstraf; der skal sendes solidaritetshilsener til otte dødsdømte fanger og breve til myndighederne. Her er der deadline d. 30. marts. Vi vil også gerne være med, men der er ikke nogen aktiviteter her.
Vi kunne prøve at få Jacob Holdts udstilling Tro, håb og kærlighed fra Louisiana til Aalborg (i ordentlige lokaler!). Jes kontakter Jacob. Hans kontakter Kunsten.
Hans har kontakt med Claus ?stergaard fra AAU, der gerne vil følge op på ??Kunsten at dele? fra 2007. Måske er der også muligheder her.
Kulturnatten bliver for fremtiden en aktivitet under ??Aalborg i rødt? og kommer til at ligge fredag d. 3. september. Der er møde om de nye udsigter for kulturnatten den 11. marts 2009 kl. 16.00 ?? 18.30 i Skole- og Kulturforvaltningen, Godthåbsgade 8, 9400  Nørresundby – Kantinen. Jes kommer, hvis han kan.
Det er uklart, hvad/hvordan vi kan bidrage med til kulturnatten. Temaet denne gang er ??På bølgelængde?.
ad 6: Vores lokaleregnskab fra 2008 er blevet godkendt af Aalborg kommune.
Den 9. marts havde vi 7575 kr. på kontoen.
Vi har stadig penge fra rammebevillingen til køb af møbler.
ad 7: Lene og andre fra gruppe 903 vil købe 2 skabe og et udtræksbord. Fakturaen sendes til Torben Olsen. Peter A. hjælper med modtagelsen af møblerne.
Hans vil sørge for at få vores skilt sat op. Nu er det ved at være pinligt (og folien er ved at gå af – føj). Vi skal have sat gennemsigtige streamere i vores vinduer. Hans undersøger dette.
Problemet med defekte stikkontakter er stadig ikke løst. Hans følger op på det. Dørstopperen virker ikke, og en dør slæber.
Glarmester, låsesmed og tyverialarm er nu på plads.
Hvornår laver vi housewarming af Danmarksgade 7? Hans spørger Erik.
Vi skal have en rengørings-ordning. Vi støvsuger efter hvert møde. En større rengøring sker hvert kvartal og skal kombineres med en social aktivitet – f.eks. fællesspisning. Næste Shine er lørdag d. 8. maj kl. 14 med rengøring og derefter kaffe/kage/hygge.
ad 8: Hans har holdt foredrag på VUC og skal i ilden igen i Radikal Ungdom d. 16. marts.
ad 9: Næste møde i ledelsen lægges efter årsmødet.
ad 10: Det var et godt møde.