Gruppe 144, d. 9. april 2008

Til stede: Maria, Henrik, Jytte, Rikke, Hans

1. Zimbabwe
2. Kulturnatten.
3. Aktivmøde d. 22. april.
5. Næste møde.

ad 1: Der er ikke meget, vi kan gøre, før vi ved mere om resultaterne af valget. Rasmus Bilde Petersen, der er dansk Zimbabwe-koordinator, fortæller at der lige nu ikke er andre grupper i Danmark, som arbejder på WOZA-casefilen.
Der var en aktion på Lifeline op til valget.
ad 2: Temaet for kulturnatten 2008 er Uendelighed. Kulturnatten er 10. oktober, der også er den internationale dødsstrafdag. Hans kender Ouafa Rian, der er kaospilot, og vi har tidligere arbejdet sammen med Det Hem??lige Teater. Et aspekt, der kan være værd at fokusere på, er uvisheden i forbindelse med at vente på dødsstraf. Det vil være godt at kunne vække folks empati – kan vi lave en slags totalteater som i 2006?
Lokalet er også væsentligt. Aalborghus slot er godt, men et råt sted er vigtigt. Måske Merkurs lokaler i Bispensgade? De har nogle gode porte; det virkede godt i 2007, siger Rikke. Vi har tidligere haft kontakt til Merkur.
Hans kontakter Ouafa og Det Hem??lige Teater.
ad 3: Aktivmødet d. 22. april får besøg af Erik Sørensen fra sekretariatet. Lige inden aktivmødet er der møde i lokalforeningsledelsen.
ad 4: Rikke forlader os for at rejse til Spanien. ¡Buen viaje!
ad 5: Gruppe 144 mødes d. 3. juni kl. 19.00.