Gruppe 144, d. 9. april 2008

Til stede: Maria, Henrik, Jytte, Rikke, Hans

1. Zimbabwe
2. Kulturnatten.
3. Aktivmøde d. 22. april.
5. Næste møde.

ad 1: Der er ikke meget, vi kan gøre, før vi ved mere om resultaterne af valget. Rasmus Bilde Petersen, der er dansk Zimbabwe-koordinator, fortæller at der lige nu ikke er andre grupper i Danmark, som arbejder på WOZA-casefilen.
Der var en aktion på Lifeline op til valget.
ad 2: Temaet for kulturnatten 2008 er Uendelighed. Kulturnatten er 10. oktober, der ogsÃ¥ er den internationale dødsstrafdag. Hans kender Ouafa Rian, der er kaospilot, og vi har tidligere arbejdet sammen med Det Hemâ??lige Teater. Et aspekt, der kan være værd at fokusere pÃ¥, er uvisheden i forbindelse med at vente pÃ¥ dødsstraf. Det vil være godt at kunne vække folks empati – kan vi lave en slags totalteater som i 2006?
Lokalet er også væsentligt. Aalborghus slot er godt, men et råt sted er vigtigt. Måske Merkurs lokaler i Bispensgade? De har nogle gode porte; det virkede godt i 2007, siger Rikke. Vi har tidligere haft kontakt til Merkur.
Hans kontakter Ouafa og Det Hemâ??lige Teater.
ad 3: Aktivmødet d. 22. april får besøg af Erik Sørensen fra sekretariatet. Lige inden aktivmødet er der møde i lokalforeningsledelsen.
ad 4: Rikke forlader os for at rejse til Spanien. ¡Buen viaje!
ad 5: Gruppe 144 mødes d. 3. juni kl. 19.00.