Amnesty “lejede” sig ind i julen

Amnesty International i Aalborg rykkede ind i Nørregade den første weekend i december. Her fik folk mulighed for at sende et julekort eller en tegning til en politisk fange ude i verdenen.

Se en lille video-tour fra Skriv for Liv Café’en her

Som en del af Projekt Lejeplads – hvor frivillige organisationer anvender butikslokalerne i Nørregade 8 ved Hovedbiblioteket – bød Amnesty International i Aalborg lørdag d. 5. dec. samt søndag d. 6. dec. de handlende indenfor til Skriv for Liv Café, hvor man kunne skrive og tegne julekort som støtte til enkeltpersoner, hvis menneskerettigheder bliver krænket.

Se billederne på Facebook her

Sidste år lykkedes det brevskriverne at redde den 16-årige Moses Akatugba, som var dømt til døden for at have stjålet tre mobiltelefoner, hvilket han tilstod efter at have været tortureret af det nigerianske militær og politi.

The letters I have received give me hope. When I hear about the level of support and everything that is being done for me by Amnesty International, it makes me the happiest man on earth” – Moses Akatugba

I år kan du stadig nå at skrive for unge piger, som tvinges ind i ægteskaber i Burkina Faso. Og for amerikanske Albert Woodfox, der har siddet isolationsfængslet i 40 år. Eller Yecenia Armenta, som sidder uskyldigt fængslet, efter hun blev udsat for grufuld tortur af politiet i Mexico. Og mange andre mennesker, som du kan skrive for i Amnesty Internationals næste Skriv for Liv Café i Aalborg i Danmarksgade 7 søndag d. 13. dec. fra kl. 14.